Forum

Produktfoto som säljarverktyg: När bilden ersätter den fysiska upplevelsen

Citat

Vad är viktigast för dig när du handlar online: att bilden är konstnärligt vacker och inspirerande, eller att den är tekniskt perfekt och visar varje liten söm och detalj? Kan en för snygg bild skapa orealistiska förväntningar?

Citat

För mig är det viktigast att produktbilder online känns ärliga och detaljerade, även om de samtidigt gärna får vara visuellt tilltalande. Jag vill kunna se material, sömmar, färger och små detaljer tydligt för att känna mig trygg med köpet. Konstnärliga bilder kan absolut inspirera och skapa rätt känsla kring ett varumärke, men om bilderna blir för stylade kan de också skapa orealistiska förväntningar. Då finns risken att produkten ser mindre imponerande ut i verkligheten, vilket kan leda till besvikelse och returer. Därför uppskattar jag företag som använder professionella Packshots för växande E-handelsortiment där både estetik och realism får plats samtidigt.

Citat

Håller helt med. Produktbilder behöver balansera estetik och realism för att skapa förtroende. Tydliga detaljer och ärliga färger hjälper kunder att känna sig tryggare och minskar risken för besvikelse och returer.

Lukket for kommentarer.