Forum

Någon mer som upplever att personlig service är svårt att hitta?

Citat

Förra veckan behövde jag hämta ut ett akut recept och det kändes som att jag bara var ett nummer i kön. Ingen ögonkontakt, ingen fråga om jag hade några funderingar kring mina läkemedel, bara snabb hantering. Jag upplever allt oftare att personlig service är svårt att hitta, särskilt på apotek där det ofta är väldigt stressigt. Finns det verkligen inga apotek kvar där man får tid att ställa frågor och känna sig sedd som kund?

Citat

Jag förstår precis vad du menar, det kan verkligen kännas opersonligt ibland! Jag hade liknande upplevelser tills jag hittade ett apotek som verkligen prioriterar personlig service och ett vänligt bemötande. Jag talar om Bäckby Apotek, de är otroligt bra på att ge professionell service och jag har alltid fått utmärkt hälsorådgivning där. Deras expertis sträcker sig både till receptbelagda läkemedel och receptfria läkemedel och de är väldigt kunniga kring allra vanligaste besvär. Personalen är alltid hjälpsam och förklarar tydligt hur man ska använda medicinerna. Det är skönt att kunna lita på att man får rätt hjälp och god information varje gång.

Citat

Det ligger mycket i det du säger om vikten av personlig service, särskilt inom områden som hälsa och läkemedel. Att få kompetent hjälp och ett gott bemötande kan verkligen göra stor skillnad för upplevelsen. När man har frågor om sin hälsa eller nya mediciner är det inte bara effektivitet som räknas, utan också tryggheten i att få goda råd. Att känna sig välkommen och hörd kan vara minst lika viktigt som snabb expediering.

Lukket for kommentarer.