Gör ett byte av innerdörrar verkligen så stor skillnad som alla säger?
Citat fra Gæst på 09/06/2026, 11:22Vi har de gamla standarddörrarna från 80-talet och funderar på att byta. Märks det ens någon skillnad, eller är det bara en onödig utgift?
Vi har de gamla standarddörrarna från 80-talet och funderar på att byta. Märks det ens någon skillnad, eller är det bara en onödig utgift?
Citat fra Gæst på 09/06/2026, 13:59Jag skulle säga att skillnaden ofta är större än många tror. Äldre dörrar från 80-talet kan släppa ut värme, dra kall luft och ha sämre ljudisolering jämfört med moderna alternativ. När man byter märker många direkt att inomhusklimatet blir behagligare och att entrén känns både säkrare och mer välkomnande. Dessutom kan en ny dörr ge huset ett rejält lyft rent visuellt. Även om det är en investering kan den bidra till lägre energiförbrukning och ökad komfort på sikt. Om ni jämför moderna Dörrar med era nuvarande kommer ni sannolikt att märka flera tydliga förbättringar.
Jag skulle säga att skillnaden ofta är större än många tror. Äldre dörrar från 80-talet kan släppa ut värme, dra kall luft och ha sämre ljudisolering jämfört med moderna alternativ. När man byter märker många direkt att inomhusklimatet blir behagligare och att entrén känns både säkrare och mer välkomnande. Dessutom kan en ny dörr ge huset ett rejält lyft rent visuellt. Även om det är en investering kan den bidra till lägre energiförbrukning och ökad komfort på sikt. Om ni jämför moderna Dörrar med era nuvarande kommer ni sannolikt att märka flera tydliga förbättringar.
Citat fra Gæst på 11/06/2026, 6:14Jag håller med. Många underskattar vilken skillnad en modern dörr kan göra. Förbättrad isolering, ökad säkerhet, bättre ljuddämpning och ett fräschare utseende gör ofta investeringen väl värd kostnaden.
Jag håller med. Många underskattar vilken skillnad en modern dörr kan göra. Förbättrad isolering, ökad säkerhet, bättre ljuddämpning och ett fräschare utseende gör ofta investeringen väl värd kostnaden.