Forum

Digital marknadsföring struktur för företag

Citat

God dag allesammans. Jag har funderat ett tag på hur vi jobbar med vår synlighet online och känner att mycket sker utan tydlig riktning. Vi testar olika annonser och kanaler men det saknas en samlad bild över vad som faktiskt fungerar. Ibland känns det som om marknadsbudgeten bara rör sig vidare utan ordentlig uppföljning. Jag har också svårt att förklara för kollegor varför vissa beslut tas. Det vore skönt att få mer struktur och förståelse. Är det någon här som haft liknande tankar kring digital marknadsföring?

Citat

Hej. Jag hade exakt samma känsla tidigare och det skapade mycket osäkerhet i vardagen. För mig var nyckeln att få en genomgång av helheten där annonser SEO och budget kopplades ihop. När jag tog del av arbetssättet hos Mediabyrå - mediaproffs.se fick jag en tydligare bild av hur planering och uppföljning kan se ut över tid. Det gjorde att diskussionerna internt blev lugnare. Jag upplevde också att det blev lättare att prioritera rätt kanaler. Framför allt gav det bättre kontroll över kostnaderna.

Citat

Det här känns väldigt igen. Många verksamheter hamnar i ett läge där digital marknadsföring växer snabbare än förståelsen. Utan tydliga analyser och struktur blir besluten lätt splittrade. Jag tror att transparens och kontinuerlig uppföljning är avgörande. När alla förstår processen minskar också stressen kring budgeten. Det ger dessutom bättre förutsättningar för långsiktig planering. En tydlig modell gör stor skillnad i vardagen.

Lukket for kommentarer.